onsdag, februari 01, 2012

 

IBS-varning för COCKTAILBÄR!

Tyvärr måste jag varna för alltför stort intag av de goda kanderade körsbären! Till Tjugondag Knut föreslog jag min dotter att vi skulle göra en sista sats julgodis med marsipan och choklad samt de goda cocktail-bären. Det blev droppen ... !

På söndag eftermiddag fick jag ett rejält IBS-anfall. Otrolig värk nertill i vänster sida där tjocktarmen gör sista böjen i buken. Jag trodde det skulle gå hål ... !

Det var bara att lägga sej i sängen. Min dotter fick lyfta upp benen åt mej. Hon tog lätt i knävecken. Så gick det bra. Sen fick hon fylla min värmeflaska (blått gummi från apoteket) till hälften med varmt vatten (man trycker ut luften innan korken skruvas i) och stoppa den i en tygpåse som jag har. Jag låg med det mot sidan hela natten.

Måndag morron fick hon köpa Friggs Kamomillte som jag drack huvudsakligen när jag var törstig. Jag åt mycket lite och försiktigt.

Sängläge i tre dar med korta utflykter till köket och kamomillte. Försiktig ökning av matintaget, framför allt inget som kunde stoppa. Varma Koppens Svampsoppa gick bra med en ostsmörgås på Fiberrost.

Så småningom kom allt igång igen. Det tog ett par dygn, eftersom jag ätit så lite innan. Till slut kändes det bara som ett svagt kliande på vänstra sidan. Då visste jag att läkeprocessen var igång! Till torsdan kunde jag åka på behandling till min sjukgymnast igen.

Som sagt: IBS-VARNING FÖR COCKTAILBÄR!!!

Etiketter:


Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?